EZ AZ EGÉSZ NÉHÁNY

BLOGGERREL KEZDŐDÖTT

AMIKOR MÉG ŐK MAGUK SEM TUDTÁK, HOGY AZOK.

AZTÁN A SÁVSZÉLESSÉG NÖVEKEDÉSSEL, MEG A SOCIALMÉDIÁVAL FELPÖRGÖTT MINDEN.

EZT

A BLOKKOT

ÁTUGORHATOD

Először egy rövid történeti áttekintés, amit hagyhatsz a fenébe, mert valószínűleg nem azért vagy itt, hogy esszét írj a content marketingről...


Ha öltönyös-nyakkendős marketinges vagy, kicsit csalódott leszel, ha megtudod, hogy az egész bulit
ez a fickó indította el.

Az áttörést nem más idézte elő, mint Oszama Bin Laden, 2001-ben,

amikor belekormányoztatta a repülőgépeket a WTC tornyokba. Az akadozó

és fenntartásokkal fogadott hírszolgáltatók mellett hirtelen megjelentek az interneten közzétett személyes beszámolók, és sokan érezték úgy, hogy

az itt olvasható "infók" valóságosabbak, szubjektívek és érzelmektől túlfűtöttek. Olyan fordulatokat használtak, mint az élőbeszédben, hitelesebbnek, valóságosabbnak, emberibbnek tűntek, mint a hírcsatornák.

Ez a nem-mainstrem kommunikáció mára odáig fejlődött, hogy a világ nagy része gyakorlatilag ezeken a felületeken kommunikál, tart kapcsolatot, ezekről a felületekről elégíti ki az információs, tájékozódási és kikapcsolódási igényeit.

Amikor ez kiegészült a kép- és videomegosztó szájtokkal, a marketingesek a homlokukra csaptak, és újra feltalálták a content marketinget!

Ha tudnak szórakoztatóan, informatívan, okosan és viccesen kommunikálni

a termékről vagy a cégről, akkor azt úgy fogják az emberek zabálni, mint az arany tornacipőben twerkelő plázacicás gifet vagy Coelho bölcsességeit.

Mi több, nem csak a vevők társaságába tudnak bekerülni, de még a gigantikusan drága hirdetési felületek költségein is tudnak valamennyit spórolni. Ezentúl nem a tartalom közé rejtik el a hirdetéseket, hanem a "hirdetés" lesz maga a tartalom. Rulez!

CSAKHOGY VAN EGY KIS BÖKKENŐ.

TARTALMAT KITALÁLNI NEM IS OLYAN EGYSZERŰ DOLOG.

RÉGEN MINDEN JOBB VOLT?

EGY FRÁSZT. MÁTÓL MINDEN SOKKAL JOBB!

ELJÖTT VÉGRE AZ IDŐ, AMIKOR DÁVID KACAGVA BEELŐZHETI AZ ÖSSZES GÓLIÁTOT.
LETT EGY PLATFORM, AHOL KIFEJEZETTEN ELŐNY EMBERINEK LÁTSZANI.

Egy reklám megjelentetésének az egyetlen lehetséges módja évtizedeken át az volt, ha egy cég hirdetési felületet vásárolt borsos áron, valamelyik klasszikus médiumban. És sok vállalkozás számára a költségek nagysága eleve átugorhatatlan akadályt jelentett. Eddig.

Mert ezt a rendszert gyökerestől felforgatta az internet cunami, a Web 2.0

Az internetes közösségi felületeken az lett a tartalom, amit a felhasználók annak tartanak. Ami nekik tetszik, azt terjesztik, ami nem, azt nem. Amit hasznosnak tartanak azt terjesztik, amit nem, azt nem. Amit viccesnek tartanak, azt terjesztik, amit nem, azt nem. Szóval végre van egy, mit egy:
egy csomó! felület, ahol megjelenhetsz, ahol beilleszkedhetsz egy társaságba, közösségbe, ahol követőket és evangelistákat szerezhetsz.

Olyan közel kerülhetsz a vevőidhez, amilyen közel eddig csak az üzletedben lehettél, a klasszikus médiumok tarifáinak töredékéért, vagy ingyen.

Túl szép, hogy igaz legyen? Pedig szép is és igaz is, csakhogy...

Amilyen csábító a content marketingezés, olyan nehéz mindig frissnek, viccesnek, újszerűnek, okosnak, érdekesnek, stílusosnak, kellemesnek - egyszóval emberinek lenni. És mindezt napról napra, újra és újra bizonyítani.

Ha egy klasszikus kampány olyan volt, mint egy elszánt roham a

csatamezőn, a content marketingezés inkább gerilla hadviselés.

Ha a korábbi kampányaid lezúduló vízeséshez voltak hasonlóak,

a content marketing inkább egy lassú sodrású, hömpölygő folyam.

Niagara és Amazonas - elég jó hívószavak, hogy tovább olvass!

NEM CSAK AZÉRT SZERETJÜK EZT A TERÜLETET, MERT SOK EZER VÁLLALKOZÁSNAK AD LEHETŐSÉGET, HOGY VÉGRE MEGMUTATHASSA MAGÁT, HANEM AZÉRT IS,

MERT A CONTENT MARKETING-FOLYAM VEGYTISZTA

KREATIVITÁS!

JELENTÉKTELEN EPIZÓDOKBÓL

LEBILINCSELŐ TÖRTÉNET

A LEGNAGYOBB KIHÍVÁS A SZÜRKE HÉTKÖZNAPOKBAN MEGTALÁLNI AZ ÉRDEKES APRÓSÁGOKAT, ÉS HÉTRŐL HÉTRE TALÁLNI ÉS TÁLALNI ÚJABBAKAT. TISZTÁRA, MINT EGY TELEREGÉNY!

Hány féle arcod van? Hány féle vevőtipust tudsz megszólítani? Ott vagy-e azokon a helyeken, ahol ők is gyakran megfordulnak? És ha ott vagy, úgy beszélgetsz-e velük, ahogyan ők is egymással?

Ha az internet világában akarsz érvényesülni - és akarj, mert egy cég számára az internet óriási lehetőség - a cégedről szóló üzeneteket újra kell csomagolnod. Annyi féle csomagra, ahány médiumot használsz.

Tényleg: hányat használsz? Egyet? Van honlapod, és passzé?

Kettőt? Van webshopod is? Vagy netán hármat, mert írsz blogot is?

Minél több irányból szólítod meg a vevődet, annál jobb az esélyed, hogy

előbb utóbb vásárolni is fog tőled. Azonban ahogy növeled az esélyeidet,

úgy növekszik az energiaszükséglet, amit ebbe a területbe feccölnöd kell.
Facebook, Youtube, Tumblr, Pinterest, Twitter, Instragram, LinkedIn és a többi.

A honlapodon kívül szinte mindegyiken meg kell jelenned legalább hetente valami érdekességgel. Sokan belevágnak, aztán pár kósza kisérlet után reménytelenül magukra hagyják ezeket az eszközöket. Hiába a sok remek tréning, konferencia, a vevőmágnesező szövegírási tippek, ne legyenek illúzióid, saját kezűleg nem fog működni. Minden ügyfelünknek azt mondjuk:
ez a terület, írásmániásoknak való. A nagy cégek komplett szerkesztőségeket tartanak fent a közösségi média jelenlétük menedzselésére.

Potenciális vevőid százezrei, nézik naponta, órákon át a kis képernyőjüket. Élményt, információt szívnak magukba, kikapcsolódnak, orientálódnak. Szórakoztasd őket és ezt vásárlással fogják meghálálni. De te csináld azt a cégedben, amiben a legjobb vagy, amiért létrehoztad, a lírát meg bízd rá az extrovertált kreatívokra. Például ránk!

VAN, AKINEK MINDENRŐL "UGYANAZ" JUT AZ ESZÉBE. NÁLUNK PONT FORDÍTVA VAN.

NEKÜNK UGYANARRÓL MINDEN AZ ESZÜNKBE JUT. TEDD PRÓBÁRA A FANTÁZIÁNKAT!

FŐNÖK!

MÉG EGY HŰSÉGES VÁSÁRLÓ!

MIT KÍNÁLSZ ANNAK, AKI SZERELMES LESZ A CÉGEDBE? LEGALÁBB EGY LEVÉL, IDŐNKÉNT, HM?

"Én írok levelet magának - Kell több? Nem mond ez eleget?"

A világ legszebb, és legtöbbet idézett szerelmeslevelét egy Puskin nevű kreatív írta, akit költőként emlegetünk, persze, egy képzeletbeli Tatjána nevében, egy Anyegin nevű úrnak.

Ha hírleveleket küldesz ki, ez az alap. Ha tüzetesen átolvasod ezt a szerelmi költeményt, feltűnhet, hogy semmi szót nem veszteget az írója a saját méreteit, kvalitásait illetően. A legcsekélyebb mértékben sem célozgat valamiféle akcióra, és még arra sem tesz utalást, hogy ha a vevő "kétszer", akkor az ugyanannyiba kerül csak most, csak neki, mint máskor "egyszer"...

Tatjána - a költő szerint - tudta, hogy a beteljesülés, közismertebb szóval a vásárlás pillanatában az érzelmek buzognak a vevőben, a ráció csak jóval előtte, és a szerzést követően kisvártatva jelenik meg, s ez utóbbi esetben úgy nevezik manapság, hogy "kognitív disszonancia". Puskin egy zseni volt.

Mindezek fényében neked mi jut eszedbe először, amikor esedékessé válik
az aktuális hírlevél kiküldése? Az, hogy
"Megint hírlevél..."

Pedig nincs annál jobb lehetőség egy vevő magadhoz láncolására, vagy hezitáló érdeklődő vásárlásra buzdítására, mint ha a hírleveled legalább olyan szórakoztató és informatív egyszerre, mint amennyire kedvezőnek számít a benne foglalt esetleges engedmény. Ezzel tudsz kitűnni a többi, ezernyi levél közül. Még a kevés internetes aktivitást mutató, de e-mail címmel rendelkező személyt is hírlevelek tömege éri el naponta. Spam, papam...

Sajnos ezt a kiváló kommunikációs területet annyira leharcolták már a gagyi leveleket ezrével küldözgető cégek és robotok, hogy egy megoldásod maradt, ha nem akarsz lemondani róla: KI KELL TŰNNÖD A TÖMEGBŐL!
Ehhez valódi értéket kell produkálnod, irodalmi és üzleti értelemben is.
Erre kevesen képesek, de itt vagyunk mi! Megmenekültél!

NEM TARTOZIK SZOROSAN IDE, DE VAN PÁR OLYAN ÜGYFELÜNK, AKINEK AZ ÖNÉLETRAJZÁT

IS MI ÍRJUK, HA KELL. ÉRTELMET ADUNK AZ ÉLETÉNEK, ÚGYMOND.

HÍRLEVÉLBEN MEG MÉG SOKKAL JOBBAK VAGYUNK.

ZANZABÁR!

CSAK ITT, CSAK MOST, CSAK ÖNÖKNEK!

KÖZEL 30 ÉVNYI MÚLTTAL NEM SZOKTUNK REFERENCIÁKKAL HENCEGNI, DE ENNEK AZ EGÉSZNEK

A MEGÉRTÉSÉHEZ TALÁN JOBB, HA MUTATUNK PÁR PÉLDÁT.

Higiéniai eszköz gyártó hírlevél

Gerilla postcardok ugyanennek a cégnek

Gyermekbútor gyártó PR szöveg

Anya arca, a zenélő forgó, meg

valami ismerős árnyék itt a falon...

 

Az első időszak nagyon különösen telt. Először is megfigyeltem, hogy anya borzasztóan messzire is el tud menni tőlem, és csak egészen homályosan látom olyankor az arcát.

Aztán rájöttem, hogy ha alszom, akkor nincs is ott velem. Egyszer ugyanis korábban éhes lettem, kinyitottam a számat, és sehol semmi! Mintha a föld nyelte volna el. Szerencsére még megijedni sem volt időm, épp csak kicsit kiáltoztam és már fel is bukkant az arca a zenélő forgó mellett. Ilyenkor mindig azt mondja énekelve: „jól van baba, jól van, itt az anya!” A zenélő forgó a kedvencem. Olyan vicces!

Jó kis lakásom van. Tágas. Kényelmes. Jó a kilátás. Anya úgy nevezi: „babaágy”. Például: „beleteszlek a babaágyba”, dehát ez olyan értelmetlenül hangzik. Ez a lakásom. Csak pancsolni szokott kivenni. Meg enni...

,,

,,

Enni nagyon szeretek. Olyankor látom, hogy egész jó kis világ van itt körülöttem.

Valahogy passzolnak a dolgok. Itt van például ez a magas valami, amire anya rátesz, hogy kicserélje a pelenkámat. Anya úgy hívja, hogy „pelenkázó komód”. Figyelik? Megint egy értelmetlen szó. Hát anya pelenkáz! Nem a komód! Na, innen mindent jól szemügyre tudok venni. Mindjárt itt a kezem ügyében egy szép, színes

doboz. Azt egyszer végre sikerült felborítanom. Nagyon izgalmas volt. A semmiből apró, finom kis porszemek gurultak elő, illatosan, csendben. Mint egy mesében! Úgy láttam, anyának is tetszett, mert egyből viszszaállította,

hogy újra felborítsam. Később valami oknál fogva áttette egy „polcra”, ami a pelenkázó mellett áll. Ezt a polcot még nem érem el, de jól meg szoktam figyelni evés közben. Egy kicsi lámpa van rajta, aminek az ernyőjén még nálam is kisebb színes macik vannak. Arra még babaésszel is könnyen rájöttem, hogy a lámpa körül mindig nappal van! Ez a polcos szekrény belül óriási. Az összes ruhám belefér. Pontosan nem tudom, hány ruhám van, de töménytelen lehet. Egyszer, már épp az utolsó patentot pattintotta be anya a friss, puha, illatos tipegőmön (haha! nem is tudok még járni), én meg gondoltam megviccelem, és jól bekakáltam. Erre egy mozdulat, a tipegő a szennyesben és már ott is volt a kezében egy másik, tiszta. Azt hiszem, ezt nyugodtan nevezhetjük varázslatnak.

,,

,,

Hogy szalad az idő! Már vagy ötszázat aludtam ebben az ágyban. A felnőttek ezt úgy mondják, hogy „három hónapos a baba”. Nem sokára már egyedül kezelem a zenélő forgót.

Szeretek ébren lenni, mert olyan jó bámészkodni. Megfigyeltem, hogy elég sok, úgynevezett „szekrényem” van. Még nem tudom, mit kezdjek velük, de egyelőre elég, ha anya vagy apa időnként előkap belőlük valami színes dolgot, mozgatják kicsit az orrom előtt, aztán visszateszik. Ha megtanulok járni, első dolgom lesz szétnézni

ezekben a szekrényekben.

Apropó, Apa. Eleinte azt hittem, anya szórakozik velem, hogy elváltoztatott hangon beszél énekelve, de nem.

Az apa egy teljesen másik figura. És mindig produkálja magát. Csak amikor sírok, azt nem érti. Néz mosolyogva, mormolja énekelve az értelmetlen szavakat, meg kikiabál anyának, hogy „te, sír ez a gyerek!”

Azt hiszem, ha tudok majd beszélni, első dolgom lesz közölni vele, hogy: pelenkázó komód!

,,

,,

Állatvédő alapítvány adománygyűjtő film

Vírusfilm szinopszis húsüzem számára,

az étolaj használat miatt visszaeső sertészsír fogyasztás ellensúlyozására

A téli kert

 

A vastagon behavazott fákon itt is, ott is madáretetők,

a gondos és szeretetteljes oltalmazás kedves jelképei.

Az előtérben, egy almafa ágára függesztett szalonnadarabkán egy

cinege kapaszkodik. Mohón csipegeti, farigcsálja a fagyott szalonnát.

 

Narrátor (egy kedves, tudós hangú bácsi):

 

Ennek a cinegének avas zsírszalonnát tettünk ki télire.

Megeszi, így átvészeli a leghidegebb napokat, és vidáman

röpköd majd tavasszal, a zöldellő mezők felett...

 

Egy fehér köpenybe bújtatott kéz, egy petri csészében sárgás folyadékot (étolajat) helyez a madarak által szemlátomást népszerű madáretetőre.

Az egyik cinege zavartan figyeli egy közeli fa ágáról.

 

Narrátor:

 

Ennek a cinegének étolajat adunk.

Ha megissza, nem éli meg a reggelt. Elpusztul...

 

Packshot

Újra a szalonnás cinege képe. Defocus, ráúszik a Céglogo

és a termék képe

 

Narrátor:

 

 A madarak tudják, mi kell az élethez...

Londoni produceri iroda játékfilm prezentációja kínai befektetők számára

I. Világháborús játékfilm lookbookja

Würtz Ádám Jr. képzőművész merchandise anyagai

CONTENT MARKETING

Itt az idő, hogy helyet foglalj a Social SzuperExpresszen!

Igyekezned kell, mert a 400 kilós gorilla méretű versenytársaid már bőszen trappolnak, hogy elfoglalják az összes helyet az ablaknál.

Ha szerzel egy helyet, olyan tájakat és embereket ismerhetsz meg utad során, amikről eddig csak álmodtál.

És, hogy ezt a kalandot be tudd illeszteni a marketingedbe, ezt az egészet majd úgy nevezzük:

AZ UTAZÁS SORÁN FELKERESETT VIDÉKEK