AZ ELSŐ BENYOMÁST

A LÁTVÁNY KELTI.

HA A LÁTVÁNY NEM MEGGYŐZŐ, AZ ÖSSZES SZÖVEG, AMI UTÁNA KÖVETKEZIK, CSAK MAGYARÁZKODÁSNAK TŰNIK.

 A VEVŐK SZERETIK, HA A CÉGED ÚGY NÉZ KI,
MINT AMILYENNEK SAJÁT MAGUKAT KÉPZELIK.

NINCS MÁSODIK ESÉLYED AZ ELSŐ BENYOMÁSRA.

Egyszer prezentációt tartottunk egy cég vezetőinek és kitettünk az asztalra két doboznyi Mozartkuglert.

Az egyiket meghagytuk a csinos dobozában, a másikat belegyömöszöltük egy fél literes dunsztos üvegbe.

Szerinted melyik fogyott el?

A céged "csomagolása" kulcsfontosságú a sikerességére nézve.

Ugyanis az emberek többsége ránézésre alkot véleményt. Hiába szeretnéd, hogy ismerje meg mélyebben a cégedet, a kínálatodat, egyszerűen nincs energiája rá. Óriási a kínálat, könnyedén talál másikat. Hiába képzeled, hogy eljön a pillanat, amikor a homlokára csap, "hát ezt kerestem!" felkiáltással, nem fog megtörténni.

Ha a céged kinézete érdektelen, idegen a számára, már tovább is áll. Miért?

Az átlag vásárlót annyi vizuális inger éri minden pillanatban, hogy kialakult benne egyfajta védekező reflex. Ez benned is működik.

Sétálj csak végig egy forgalmas bevásárlóutcán, majd az utca végén próbáld felidézni, miket láttál a kirakatokban. 1 %, vagy rosszabb lesz az eredmény.

Na, ilyen világban kell helytállnod a céged saját megjelenésével.

A megoldás annyira egyszerű, hogy sokan simán átsiklanak felette.

CSUPÁN 3 DOLOGRÓL KELL DÖNTENED

HA BELETRAFÁLSZ, ÉVEKIG SZÉP ÉS KIFEJEZŐ VIZUÁLIS ANYAGAID KÉSZÜLHETNEK.

HA BIZTOSRA AKARSZ MENNI, AZONNAL FORDULJ HOZZÁNK!

 1.) LEGYEN EGY JÓ LOGÓD

NÉPSZERŰ NEVÉN LÓGÓ. DE AKKOR INKÁBB LOGOTÍPIA VAGY EMBLÉMA. VAGY VÉDJEGY.

Olyan a céged emblámja, hogy ki szoktad tűzni jelvényként az öltönyöd, vagy a kosztümöd hajtókájára? Olyan, hogy a reklámtáskáidat végső gyűrődésig hordozzák magukkal az emberek, mert presztizsnek érzik? Megszállottan akarnak tőled logózott pólót szerezni? Jól mutat a csomagoláson, az e-mail fejlécedban, a facebook profilképeden is? Nem?

Akkor ideje csináltatni egy jobbat, korszerűbbet, kifejezőbbet.

Lehet persze, hogy az életben nem lesz szükséged egy tisztességes logóra. De akkor ne is álmodozz arról, hogy a céged nyereségéből valaha is befizethetsz egy egzotikus nyaralásra. Marad Balatonakarattya...

Egy cégembléma elkészítése pepecs dolog, nem asztal sarkán készül, csak úgy mellékesen a Word clipartjaiból.

Ha okos vezető vagy, minden szakterületen képzett szakembert alkalmazol. Miért lenne ez másként, ha logó tervezésről van szó?

A logód évekig fogja jelképezni a céged, sugallni az értékeit, jobban jársz hát, ha már eleve több évre előre gondolkodsz, és terveztetsz egy olyat, ami hosszú távon szolgálni fog. Olyan logót, ami egyedi, beazonosít, tartós, egyetemes, használható, időtlen... Mondjuk még?

Mi ilyeneket tervezünk.

EGY CÉGES LOGO MEGTERVEZÉSE ÜNNEP A MI MUNKÁNKBAN. ÜNNEPELJ VELÜNK TE IS!

 2.) VÁLASSZ STÍLUSOS BETŰKET

A TIMES ÉS BANK GOTHIC BETŰKÖN TÚLI VILÁG OLYAN, MINT EGY CSODÁLATOS UTAZÁS

A vállalkozók többsége az egész élete során annyi féle betűvel találkozik, amennyit a Word felkínál. Passz. Ráadásul, a szöveges megjelenések - főleg a céges levelezés - ki vannak téve a titkárnők játékosságának, ami minden bája ellenére elég zavaros eredményhez vezet.
Hát nem mindegy? Persze, hogy nem.

Gondolj bele: az írott szöveg mindig gondolatokat közvetít. Ha zagyva, zavaros a szövegkép, zagyva és zavaros gondolatokra fog utalni.

Márpedig a céges levelezésed, sőt, általában a szöveges anyagaid valamilyen, a cégeddel kapcsolatos információkat közvetítenek.

Akarod, hogy egy zagyva cég képe alakuljon ki az olvasóban?

Na ugye.

Nem kell mást tenned, mint egy szakember alkotó közreműködésével meghatározni azokat az alapvető tipográfiai szempontokat, amiket minden írott szöveges anyagodban alkalmazni fogsz.

Betűk és szövegkép.

Drámaian felturbózza a céged hitelességét a szöveges anyagaidban.

Ne ijedj meg, a tipografált szöveg nem jelenti azt, hogy kódexeket kell kreálni minden anyagodból. Csak rendezett vizuális keretet ad a mondanivalódnak.

IDEJE MEGALKOTNI A SZÖVEGES ANYAGAID LÁTVÁNYVILÁGÁT. SEGÍTHETÜNK?

SOKKAL KÜLÖNBÖZŐBBEK A CÉGEK, MINT AMENNYIRE EGYFORMA SZÍNEKET HASZNÁLNAK.

3.) HATÁROZD MEG A CÉG SZÍNEIT

SÁRGA

NARANCS

PIROS

ZÖLD

KÉK

SZÜRKE

TISZTA

NAPSÜTÖTTE

OPTIMISTA

VIDÁM

BARÁTSÁGOS

BIZALOMKELTŐ

IZGALMAS

FIATALOS

BÁTOR

TERMÉSZETES

MEGNYUGTATÓ

REMÉNYTELI

BÖLCS

HIGGADT

IGAZSÁGOS

SEMLEGES

KIEGYENSÚLYOZOTT

FORMÁLIS

Fogadjunk,hogy úgy érzed, ez mind jellemző a cégedre, nem? Hiszen miért ne lehetne egy cég egyszerre optimista sárga és igazságos kék? Elvileg lehet, de a célcsoportod preferenciái erősen bejátszanak. A te céged vevői nem "mindenfélék". Jobban hasonlítanak egymásra, és a cégedre, mint az összes többire. Velük bonyolítod az eladásaid túlnyomó részét.

A színek okos használata méltatlanul mostohán kezelt terület egy cég életében. Ez az egyik oka, hogy a KKV-k színhasználata olyan lehangolóan egyforma. Legyen a te céged okosabb! Terveztesd meg a céged színeit egy jó szemű és tapasztalt szakemberrel! Hidd el, életed legjobban megtérülő befektetésének fogod érezni. Mert nem kell foglalkozni vele többet.

37 SZEMPONTOT VESZÜNK FIGYELEMBE, AMIKOR SZÍNEKET TERVEZÜNK. HASZNÁLD KI!

AZ EREDMÉNY VALAHOGY ÍGY FOG KINÉZNI

A FAKTUM BÚTOR KFT. ARCULATI KÉZIKÖNYVE

NYISS KIRAKATOT A VILÁG LEGFORGALMASABB FŐUTCÁJÁN!

KÉSZÍTTESS EGY IGAZÁN MOTIVÁLÓ HONLAPOT!

Van a cégednek egy élménygazdag információs és szórakoztató központja? Egy honlap, ahol a látogató - potenciális vevőd - mindent megtudhat rólad, jól érzi magát, erősödik az érdeklődése, vagy a meggyőződése, hogy ha veled üzletel, tőled vásárol, jobban jár? Olyan a honlapod, ami eléri, hogy ha most éppen nem is esedékes számára a vásárlás, hozzád forduljon, amikor majd eljön az ideje? Pedig, a céges honlapodnak pont ilyennek kéne lenni.

Tudjuk, hogy ma  más a trend, de szerintünk van egy kis aránytévesztés az új webes megoldások és a vállalkozások túlnyomó többségét övező, létező valóság között. Annyira erőteljesek, hogy elhalványítják a marketingezés, a vevőszerzés egyéb területeit, és azt sugallják, hogy pusztán ezek alkalmazásával célba érsz. Nem fogsz. Minden trendi internetes megoldás a vevő villámgyors elérését igéri. Klikkeljen és vásároljon! Nem fog.

Ülj be egy pláza kávézójába egy fél órára.

A körülötted zsongó emberek élményt gyűjtenek, bámészkodnak, társalognak, kikapcsolódnak. És ezt megbeszélik az internetes social media felületeken. Ezt az élmény-folyamatot kéne nyújtani a honlapodnak, vagy ebben a folyamatban kéne pozíciót szerezned.

Szóval tudod mit javaslunk? Csináltass egy bombázó honlapot, tedd fel a képanyagaidat, a filmjeidet, blogolj, és ha ki tudod használni, akkor legyen benne webshop is. Told a tartalmat a webkettőn, és soha egy percre ne felejtsd el, hogy a másik oldalon nem "vásárlórobotok" ülnek, hanem hús-vér, érző és gondolkodó emberek, akik idejük nagyobb részében nem vásárolnak semmit. Az ilyen honlapok körülhömpölygik a vevőket, sodorva a pénztár felé.

Jobb ez, mint folyton tockost adni, hogy klikkelj, klikkelj, vegyél, vegyél...

EGY JÓ HONLAPPAL KIPIPÁLHATOD MIND A 8P-T A MARKETINGMIXEDBEN.
MIÉRT ELÉGEDNÉL MEG KEVESEBBEL?

KÉPEK A JÖVŐDBŐL

PREZENTÁCIÓK AZ ÜVEGHEGYEN INNEN, A POWER POINTON TÚL

(Az illusztráció folyamatban lévő projektek prezentációiból készült. A tartalmat megváltoztattuk)

Mennyi idő alatt tudnád felvázolni a céged jövőjével kapcsolatos vízióidat? Mennyi idő alatt tudnád világosan és meggyőzően elmondani a lehetséges üzleti partnerednek, hogy érdemes veled, a te cégeddel megegyeznie? Mennyi idő alatt tudnád meggyőzni a reménybeli befektetődet, hogy
érdemes invesztálnia a projektedbe?

Nos, 20 perced van. Ami ennél hosszabb, az már akadémiai székfoglaló. Érdemes tehát egy jó prezentációval felvértezned magad. Sokan esnek abba a hibába, hogy, mivel "biztosra akarnak menni", adatok tengerével árasztják el a hallgatóságot. Ez baromira unalmas annak, aki hallgatja. Elvesznek az adat tengerben.  Az adat adat marad és nem válik információvá.

Az infografikák világa épp az ilyen nehézségekre keres és kínál megoldást. Amire szükséged van, az messze több, mint amit a titkárnőd egy ppt-ben össze tud rakni. (Maximális tisztelet a kivételnek!)

Egy koncentrált, ugyanakkor elbűvölő prezentáció az ügyfél meggyőzésén kívül egyéb lehetőségeket is tartogat. A kialakított stílus, a formai megoldások, a könnyedség, az elegancia bombabiztos hátteret, magabiztosságot ad az előadónak is, ha lámpalázas tipus. Egy stílusos prezentáció a cég profizmusát is kifejezi. Egy jó prezentációban az adatok életre kelnek, az összefüggések világosan és logikusan tárulnak fel a hallgatóság előtt. Az ügyfélnek átadva nem csak újra fel tudja majd idézni a részleteket, de kedve is lesz hozzá.

MÁR MOST HATÁROZD EL, HOGY EZEN TÚL A TE CÉGEDÉ LESZNEK A LEGELBŰVÖLŐBB PREZENTÁCIÓK.
EGY LÉPÉSRE VAGY TŐLE, MI MEG ÉLVEZÜNK ILYENEKET CSINÁLNI! MIT SZÓLSZ, MICSODA VÉLETLEN!

A VEVŐKNEK CSINÁLTATOD, DE A FENE MAJD MEGESZ, HOGY EL IS HORDJÁK. MI AZ?

ÚGY VAN! A KATALÓGUS.

Lássuk be, hogy a nyomtatott katalógus nem arra való, hogy bumm, azonnal eladjon valamit. Ha ezt várod tőle, a lehető legrosszabb befektetés katalógust csináltatnod. Méregdrága benne minden. A fotózás, a tördelés, a szöveg, egy vagyon a nyomtatás, ráadásul, ha jól sikerül és nem vigyázol, a vevők pikk pakk elkapkodják. Jobban belegondolva, ki az az őrült, aki mégis nívós, minőségi katalógust csináltat? Mindenki, aki ad magára. Egy katalógus olyan egy cég életében, mint egy jobb öltöny, netán egy szmoking (hölgyeknél márkás kosztüm, estélyi ruha) a ruhatáradban. Nem hétköznapi szóróanyag.

A céges katalógus nem csak a kínálatot mutatja be vonzó tálalásban, informatív de szórakoztató stílusban, hanem képet ad a cégkultúráról, a filozófiáról és a vevők megbecsüléséről is. Amikor valakinek a kezébe adunk egy katalógust, akkor a magabiztosság és a  stabilitás üzenetét is átadjuk.

A katalógus garanciát jelent az elkövetkező tevékenység tervezettségére, a benne foglaltak teljesítésére. A katalógus nem emlékkönyv, hanem a jövő igérete. Miért nem e-book, vagy letölthető pdf, vagy valami "infotermék"?

Aki vett már kézbe nyomdából frissen kikerült, igényes printanyagot, érezte az illatát, a súlyát, újjaival végigsímította a felületét, az tudja, hogy ezek az elektronikus megoldások nagyon kispályások egy "analóg" katalógushoz képest. Ha azt hiszed, hogy az elektronikus változattal pénzt spórolsz meg, tévedsz. A nyomdaköltégen lehet spórolni valamit, de a fotókon, a tipográfián, a szövegíráson nem.

És a letölthető pdf anyagod sosem fog ott pihenni a vevőd dohányzóasztalán a Vogue és a Cote Sud között, így elbukod a presztizst, amit szerezhettél volna, és az élményt, ami már szinte ott volt a vevőd kezében.

AMIKOR ELJÖN AZ IDŐ, HOGY IGÉNYES TERMÉKKATALÓGUST KÉSZÍTTESS, EGY EXKLUZÍV KLUBBA VÁLTASZ BELÉPŐT.
ÉVEKEN KERESZTÜL OTT LESZ AZ ANYAGOD A VÁSÁRLÓD OTTHONÁBAN, AZ IGÉNYES OLVASNIVALÓK KÖZÖTT!

MI ÚJSÁG? SEMMI?

AKKOR EZ A BLOKK NEM NEKED SZÓL - HÍRLEVELEK

Hírlevelek kiküldése manapság az egyik legnépszerűbb kommunikációs forma. Mindenki feliratkozókat gyűjt, vagy címlistát vásárol, hogy aztán két három kisérlet után kifulladjon a lendület, ugyanis nem túl jó a visszajelzési arány. Ennek tartalmi és formai okai is vannak. Mindkettőre jellemző a kreativitás kínzó hiánya. Pedig, ha van kommunikációs eszköz, ami kifejezetten igényli a kreatív megoldásokat, akkor a hírlevél az.

A hírlevelek tartalmi része a content témakörbe tartozik, arról a CONTENT menüpont alatt olvashatsz, most inkább a megformálásra koncentrálunk.

Sajnos a hírlevelezők túlnyomó többsége épp erről mond le a hírlevél kiküldésekor, és így alig tűnik ki a mindennapos levelezés sorából.

Egy lapos hírlevél, a feliratkozással szerzett címzettek szimpátiáját teszi kockára leginkább, hiszen valószínűleg valami egyedi előnyt kínált a feliratkozásért, amit aztán az olvasók nem nagyon fognak megkapni.
Bár a hírlevél önmagában többnyire nem alkalmas átütő hatás eléréséhez,
remek kiegészítője lehet egy akciónak, vagy socialmédiás aktivitásnak.
Ha hírlevelezel, akkor a leveled vizualitása legyen különösen vonzó.

Legyen jó ránézni. Legyen áttekinthető. Vezesse a szemet a lényegi

üzenettartalom felé. Legyen érdekes a megformálása, tartalmazzon korszerű vizuális elemeket (infografika, fotó, stb.), illeszkedjen az arculatodhoz és legyen rendszeres! Egy hírlevél olyan, mint egy kicsit tartalmasabb reklám.

HA A HÍRLEVELED CSÚNYA, LAPOS, AZ ÜZENETED KÍNOSAN LEHÚZÓSNAK FOG TŰNNI.
ADD MEG A CÍMZETTNEK, AMIRE VÁGYIK! CSINÁLTASD VELÜNK A HÍRLEVELEIDET!